Sunday 29 May 2011

DILEMMA

Malam ni aku nak tulis yang aku dalam dilemma, bkn dilemma nk pilih bini ka apa ka,aku nk pilih kasut mana best untuk kaki aku nih, KASUT FUTSAL. tp sblom tu aku nk ucap tahniah kat fcBarcelona. FCB yng menang UCL,uefa champions league. so semalam hati aku berbelah bagi nk skong mana satu sbb dua dua team nih aku minat, Barcelona mmg aku minat dari zaman ronaldo lgi,masa tu aku skolah lagi,yg bertmbah minat lagi sbb CONTROL BALL depa cantik, Man U plak aku mnat sbb COUNTER ATTACK depa cntik, mmg la tk suma counter attact brjaya tp mostly la sumanya jadi. For me both of team are the best!

CONGRATULATION! VIVALABARCA <3
sumber : gettyimages.com

Back to the main topic yayy. ermmm, aku dok cari kasut futsal, sblom nih dah ada 2 pasang kasut futsal, yang sepasang aku beli masa zaman kolej, adidas predator tp skrg dah tk pakai sbb tpak haus, tp seriously adidas btol2 tahan lama,aku yang seminggu main futsal 3 kali nih. boleh la tahan untuk 2 tahun dan kasut tupun masih boleh dipakai. Second shoes aku adidas jugak,adidas adipure kaler merah,yg ni org bagi sempena birhday aku last year. mak cik hayati atau lebih tepat mak girlfriend yang bagi, ksut tu pun tahan lama. smpai skrg condition bg aku elok cuma aku tk smpai hati nk pakai sbb tkot rosak,besa la org bagi,jnis aku barang org bg suka simpan.. lama tk membeli kasut. skrg nih aku dok mencari kasut futsal baru. aku ada jgk dok survey kasut dlm intrnet,segala blog web suma redah,so aku ada jmpa brader nih kat mudah.com.my,nama dia ansorullah acik,kasut yg dia juai boleh kata murah la, nih dia antara kasut yg aku teringin.
MIZUNO SALA III : BELOW RM 200
yang nih mmg aku minat gila gila gila,paling minat dlam list nih,TAPI! aku smpai skrg tk boleh nk mengorder kasut nih sbb web/blog suma aku chech dah sold out,MOTHERFISHER btoi! argghhh!
ADIDAS ADISALA : RM 185
kaki aku mmg dah sedap dah dgn adidas sbb dia reka untuk kaki lebaq,org la kata,nike pun boleh masuk cuma 'stim' dia tk 'high' sgt. so nih la pilihan hati aku bg adidas,mmg la ada lagi adidas lain cntoh TOP SALA apa jadah tp bg aku bentuk dia mest! :)

JOMA TOP FLEX LEATHER : RM 175
Jarang aku/kita nampak org pakai brand nih, keutaman pemain futsal ada memilih utk pakai nike dan adidas, sebenaqnya kita tktau ada lagi brand yg 'stim' dia mcm brand nike dn adidas nih. mngkin sbb tk famous org tk pndang brand nih. mengikot pndangan srg kawan aku nih joma ni sedap jdk,ringan dan lembut(kulit tu baii) so, ni dah masuk dlm list aku,nk try jgk kasut ni,nmpk pun mcm boleh layan 'stim'

JOMA TOP FLEX SYNTHETIC : RM 130
yang ni tk byk beza. yang aku dapat trace beza dia mngkin kat berat dan sudah pasti dia synthetic laaa. reka bentuk dia tetap sama, yang nih murah sket, kulit bang msti la mahal,nk tngkap kanggaro igt senang ka?

NIKE5 LUNAR GATO : RM 240
hehehe,sebenaqnya aku berangan ja nk pakai nike nih,tk mmpu aih aku atas pada 200. cuma aku minat sebb reka bentuk dia ja tp 'stim' dia blom menjamin. and aku tk penah lagi seqelom/pakai nike for futsal, nk jgk try tp mngkin lain kali lah,bila dah bekerjaya.




Sebenaqnya aku bukan kaya sgt,nih ja aku mampu dari hasil aku keja part time,tahaq perot makan megi ja untuk 2mnggu, tringat cikgu aku pesan dulu "Luqmannn,bukan senang nk senang". okay cikgu, aku tau tu, :) mak aku bagi pun untuk seminggu cukup2 makan ja,so aku kena la bajet untuk dptkan kasut nih. aku bkn jenis yang mintak DPAT! tk! hehe nih jala aku nk tulis, AND,kalu ada sapa2 nk offer ada tmpat lg murah bgtau la aku before khamis nih. Assalamualaikum 


No comments:

Post a Comment